©2019 by Poznańska Limuzyna.

paź 2

Rodzaje hamulców

Komentarze: 0

 

To miał być zwykły post, ale coś mnie podkusiło by swoją ogólną wiedzę, skonsultować z mistrzem. Ten zaczął się produkować wg. swojej fachowej wiedzy z dziedziny budowy silników i mamy #suchefakty dedykowane pasażerom oraz kierowcom 😁

Wersja dla pasażera brzmi następująco: ➡ hamulec zasadniczy ➡ hamulec postojowy ➡ hamulec przystankowy ➡ retarder

Wersja dla kierowcy brzmi następująco: ➡ hamulec zasadniczy ➡ hamulec postojowy ➡ elektroniczne uruchomienie hamulca zasadniczego, które zwane jest przez wszystkich hamulcem przystankowym 🤣 ➡ retarder, który nie jest hamulcem a tylko zwalniaczem 😆

Przemo dziękuję za fachowe info 💪✊👊

 

 

 

Najnowsze wpisy
  • Ci kierowcy autobusów, to jednak mądrale 😈 Co chwile piszą o jakiejś generacji Solarisa a pasażer nie wie o co kaman więc wyjaśniam na trzech zdjęciach. Solaris II generacji w ogóle nie ma klimatyzacji i są to najstarsze autobusy liniowe w MPK. Generację Solarisa, najszybciej poznacie po kształcie przedniego i tylnego oświetlenia
  • Trochę jest pisania na dzień dobry. Później już tylko godzina przyjazdu/odjazdu, odchyły w czasie i powody opóźnień 😆
  • Taki mały autobus, mający zaledwie 9m długości i jedna parę drzwi dla pasażera. Pierwsze drzwi jednoskrzydłowe przeznaczone są tylko dla kierowcy. Pasażer może ewentualnie tymi drzwiami wysiadać, ale nie może wchodzić do autobusu. To kwestia bezpieczeństwa i uwarunkowania konstrukcyjnego pojazdu. Nawet jeśli pasażer stoi przy pierwszych drzwiach, to kierowca nie ma obowiązku ich otworzyć i praktycznie zawsze korzysta z tego przywileju